woensdag 19 december 2007

Licht en Glorie

Ik kan niet slapen want ik weet dat er een kind geboren wordt
Ik probeer me voor te stellen hoe de aanstaande moeder er nu bij ligt, al heeft zij dat waarschijnlijk liever niet
dat ik visualiseer hoe zij haar kind op de wereld zet.

Hoe dan ook, op dit moment zal ze zich er vermoedelijk niet druk om maken en dus maak ik misbruik van de situatie en laat mijn verbeelding vrijelijk de loop.

Alle clichés vliegen voorbij mijn netvlies
een ander referentiekader heb ik immers niet
Al ben ik daar momenteel niet bijzonder rouwig om, het ziet er niet best uit
Opengesperde ogen, vol vuur en bloeddoorlopen maken dat ik haar niet meer herken.
IJzingwekkende geluiden vervullen mij van angst.

Ik tracht me het eind-goed-al-goed-scenario voor ogen te houden, maar gaandeweg groeit enkel mijn respect voor beide hoofdpersonen. De een die zich op miraculeuze wijze een weg baant door een onmogelijk krappe gang, de ander die aan flarden wordt gescheurd. Maar licht en glorie schitteren aan de horizon. Beiden houden vol en maken elkaar enkele ogenblikken later de meest zielsgelukkige wezens op aard.

Geen opmerkingen: