zondag 31 januari 2021

Dankbaarheidsbrief

Lieve Corona,

Het is mooi geweest. Vind je ook niet?
Zullen we afspreken dat als de lente komt jij de deur achter je dicht trekt?
En beloof je me niet meer terug te komen?
Ook niet vermomd in een andere gedaante?
Geen krans in plaats van kroon?
Geen grijpgrage tentakels in plaats van uitsteeksels met grappige balletjes erop?
We weten hoe creatief je bent
Je bent gezien, echt waar
Je hebt voldoende gepiekt
Je hebt geschiedenis geschreven 
We zullen je niet snel vergeten
Vrees niet
En hoe graag je ook in het middelpunt van de belangstelling staat
Het is mooi geweest.

We hebben van je geleerd. Daar ben ik je dankbaar voor.
Je hebt ons een les in bescheidenheid gegeven
Waardeer het kleine en
Eer wat ge hebt 
Waande ik me krap een jaar geleden nog knap onaantastbaar
Nu weet ik beter
Zo kwetsbaar zijn we dus
Onze verbondenheid is onze zwakste plek
Maar ook onze redding
Kijk hoe wendbaar we zijn
Hoe veerkrachtig
Kijk hoe we grote beslissingen durven nemen
Hoe we durven veranderen als het moet
Hoe dichtbij we kunnen zijn op afstand
Ik zal je wijsheid koesteren.

De krokusjes prikken bijkans met hun kopjes door de aarde
Is het dan nu bijna lente?

Dag corona, vaarwel!

Winterse groet,
Ozzemaaj

Geen opmerkingen: