donderdag 16 september 2010

Vriend Kruik

Naast vriend Zon heb ik een kruik als vriend.
Voor als vriend Zon verdwijnt of te slapjanusserig is om echt iets voor me te kunnen betekenen.


Vriend Kruik is warm en ligt altijd paraat. Op regenachtige dagen, bij vrieskou en zelfs in de zomer wanneer hij door mij verwaarloosd wordt en op een kluitje ligt met thermoshirt, pyjamabroek en skisokken. Het kan hem niet schelen, hij is trouw als een hond en wordt niet beïnvloed door buien noch stemming.

Vriend Kruik is paars. Geribbeld aan de ene kant en glad aan de andere. Ik ben zo op hem gesteld geraakt dat ik hem overal mee naartoe neem. Geen logeerpartij gaat voorbij zonder hem. Dit terwijl hij vaak helemaal niet welkom is en de mensen hem vierkant uitlachen.

Hij trotseert dit alles echter om mij immer ter zijde te staan. Hij weet dat ik bibber van gemis wanneer hij er niet is.

Geen illusie, geen pakketje met schroot.
Een mooiere vriendschap kan er in mijn ogen niet bestaan.

Geen opmerkingen: