maandag 3 augustus 2009

Zingend terras

Dus ik vraag haar om straks om 00:00u niet heel hard te gaan zingen.
We zitten op het terras.

Nu ben ik een stuk minder bescheiden hoor, dan deze eerste zin doet vermoeden.
Ik sta namelijk maar al te graag in het middelpunt van de belangstelling. Bij gebrek aan zomerzon, bouw ik voor mijn verjaarsfeestje mijn huisje zonder problemen om tot een park, met bos en al. Omdat ik mijn zinnen had gezet op een picknick. Drie keer raden wie er midden op het picknickkleed de aandacht loopt op te eisen.

Om 23:55u vraagt zij mij terloops of ik niet nog naar het watercloset moest.
Braaf sta ik op en loop zonder omkijken naar binnen, plas extra lang, trek nog even een paar gekke bekken voor de spiegel en loop weer naar buiten.
Zij zit daar onveranderd.
Op tafel geen kaars of klein pakje.
Maar daar ga ik niet over en dus neem ik weer plaats.

00:00u
Heel zachtjes begint zij te zingen.
En heel zachtjes zingen omstanders aan de omliggende tafeltjes op het terras met haar mee: Hieperdepiep Hoera, Hieperdepiep Hoera, Hieperdepiep Hoera
Even later zit ik met een cocktail voor mijn neus en ballonnen aan mijn stoel van oor tot oor te stralen.

30 worden is gek genoeg hartstikke leuk. Volgend jaar weer!

Geen opmerkingen: