zondag 7 oktober 2007

Voor het slapen gaan

Ik zet de televisie uit, ga naar het toilet en aldaar vraag ik me af...wie is in Godsnaam op vrijdagavond 23.00u nog met een elektrische zaag in de weer?
Ben je dan eenzaam of gewoon creatief?
Anti-sociaal of gedreven?

Ik doe een nieuwe rol op de houder en op datzelfde moment worden mijn gedachten onderbroken door een verrassend geluid. Gejoel en gejuich. Alsof een enthousiast publiek de houtbewerker staat aan te moedigen. Verkleed, breedlachend met vlaggen en toeters.
Ik stel het me voor en vind het fantastisch! Een man met een ambacht die wordt bewonderd en bemind.

Ik spoel door, kleed me al mijmerend om en doe oordoppen in mijn oren. De realiteit van computerspelletjes en autoracegames laat ik liever voor wat zij is. Tevreden knip ik mijn bedlampje uit.

Wel te rusten...

Geen opmerkingen: