woensdag 3 maart 2021

Wat een feest zal het zijn!

Wat een feest zal het zijn, als wij straks dood zijn.

Hij is vijf en heeft grootse plannen.
'Dan ga ik voortaan altijd bubbels blazen, mama. In mijn drinken, met mijn rietje.'
'Dan eet ik iedere dag wel tien boterhammen met zoet.'
'Dan ga ik steeds lekker laat naar bed.'
'En ik neem speelgoed mee onder de deken.'
Dromerig kijkt hij naar boven met zijn hoofd tussen zijn knuistjes. Het verlangen sijpelt van zijn kleine gezichtje af.
 
Zijn zus van zeven zit erbij en is niet verbaasd, noch verontwaardigd. Ook zij heeft zo haar draaiboek.
Ze heeft zich gerealiseerd dat zij het huis erft.
'Dan ga ik hier wonen samen met Rosa en hebben we het hele huis voor onszelf alleen,' zegt ze opgetogen.
Haar broertje heeft net beloofd bij Fedde te gaan logeren als wij dood zijn, dus daar hoeft ze verder geen rekening meer mee te houden. 'Hij mag dan wel de tablet mee,' zegt ze vrijgevig. 
Van de bloembak maakt ze liever een zwembad en vanuit haar slaapkamerraam een glijbaan naar beneden.

Wat een feest zal het zijn!

Geen opmerkingen: