dinsdag 25 juni 2013

Bonnetje

4 helse engel    14 euro
1 fristi         2,30 euro
1 borrelnootjes  1,50 euro
1 kaasblokjes    3,90 euro
Bedankt en graag tot ziens!

Ik zie een jongetje borrelnootjes schieten in de blonde haardos van de schaars geklede dame naast hem. Hij is een jaar of acht schat ik en zit samen met zijn vader aan de toog. Ergens diep in de schachten van de kelder heeft de barman nog een fristi op weten te vissen. Pa drinkt helse engel in een recordtempo. Moed indrinken voor een heel (lang) weekend met zoonlief. Om hem zoet te houden, worden - nu de borrelnootjes bijna op zijn - kaasblokjes met curry aangerukt. Terwijl pa een laatste helse besteld. 

"Proost, op een hels weekend met mijn eigenste engel".

1 opmerking:

Marc Dewever zei

Hallo Maja, je hebt tijdje geen tekst meer gepubliceerd. Alles goed met je?
Met veel plezier lees ik je berichtjes.
Moest van de week nog aan je denken, was voor mijn werk in Overloon.
Groetjes, Marc