dinsdag 24 april 2012

Ongewenste post

Post van DELA op de mat..

Maar
Ik wil helemaal niet bezig zijn met de dood
Mijn dood

Ik heb geen uitvaartwensen
Ik wil geen 'mijn DELA'
(hoe zouden ze dat trouwens doen met mijn wachtwoord?)
Ik wil geen spaarplan
Ik wil geen lid worden om mee te denken over de toekomst
...van de dood
Ik heb geen vragen
Ik hoef geen aanbiedingen
En al helemaal geen jubileumeditie met een terugblik op 75 jaar DELA-dood en verderf
Ik wil geen verhalen lezen over andere doden
En ook niet mee puzzelen voor lelijke uitvaartprijzen

En ja, ik ga ook dood
Straks
Of over heel lang
Wie zal het zeggen?
En nee, ik wil daar niet allemaal lieve mensen mee opzadelen

Maar desondanks
Blijf ik naïef
Ook al heb ik mijn eigen doden
Volgens mij moet het wel lukken
Loopt het wel los

En tussentijds leef ik
Mijn leven tijdens het leven
En niet voor de herinnering daarna
Niet voor de viering van het afscheid
Er valt nu meer te vieren
Dan straks
Of over heel lang
Wie zal het zeggen?

Geen opmerkingen: