maandag 2 april 2012

Echte kabouters

Ik vind het een fijne gedachte dat er echt kabouters wonen in het bos

Met alles erop en eraan
Rode puntmutsen,
rode konen
en witte baarden

Hetgeen overigens niet erg handig is in een bos
Rood valt erg op,
zo'n puntmuts blijft al snel aan een tak hangen
en in die baard komt allerlei viezigheid terecht

Gelukkig kunnen ze zich heel goed verstoppelen
Want dat verhaal van onzichtbaar worden geloof ik heus niet hoor
Kabouters zijn gewoon hartstikke handig,
kijk maar naar alle klussen die ze klaren in een handomdraai

Ik hoef ze niet eens echt te zien
Dat handje kan ik toch niet schudden
al houd ik het nog zo slap
En al fluister ik
het lawaai van mijn stem zou hem verdoven

Als de gedachte maar mag blijven leven
in mijn hoofd

Ik vind het fijn dat er echt kabouters wonen in het bos!

Geen opmerkingen: