zondag 10 januari 2010

Sneeuw om op te eten

Gemopper, gemekker, gezanik en gezeur!
Nederland is de sneeuw zat.
Alles went blijkbaar, dus idyllisch zijn de witte vlakten allang niet meer.

Een stel pubers hoor ik chagrijnen over de natte smurrie.
Een vrouw die bang is voor plat haar klaagt met haar muts in de tas over de kou.

Eerlijk is eerlijk, de door de sneeuw perfect te lokaliseren pies van alle honden vind ik ook maar niks, maar verder krijgt deze witte winter van mij (! let wel: ik sta bekend als eersteklas koukleum) een dikke tien!
Mannen en vrouwen die al een leven lang samen zijn zonder liefde, houden nu elkaars handje vast omdat ze bang zijn om te vallen en prompt een heup te breken (voor de insiders: 'niet in de hond houden').
Een meisje is op zoek naar haar fiets, maar kan deze niet ontwaren tussen alle besneeuwde tweewielers.
Tweehonderd mensen verzamelen zich voor een sneeuwballengevecht.

En ik eet een handje sneeuw
Lik aan ijspegels als waren het lolly's
Net als vroeger
Met mijn grote zus

Geen opmerkingen: