zondag 23 september 2007

De onttovering der GFT

Tuinafval heb ik niet veel, ik woon in een flat.
Mét balkon weliswaar.
Groente-en Fruitresten heb ik wel en ook veel.
Zorgvuldig deponeer ik die dagelijks in het daarvoor bestemde kleine, groene bakje. Daarbij let ik er op dat er geen andere rotzooi bijkomt, dat zou de werking ervan immers teniet doen.

Ik ben net verhuisd en vanochtend loop ik met mijn eerste volle bakje trots en vrolijk naar de grote GFT-bak op het pleintje voor mijn huis. Ik doe het deksel open en zie dat ie vol zit.
Doe het deksel weer dicht.
‘Hè’, denk ik.
En dan nog eens ‘hè’.
Maar nu uit verbazing in plaats van teleurstelling.

Ik doe het deksel opnieuw open en zie enkel vuilnis. Plastic flesjes, melkpakken, blik, een luier, oude krant, een glazen pot van de augurken zelfs.
De groene huisvuilzakken zijn ogenschijnlijk te duur.
Welk een desillusie!

Geen opmerkingen: