woensdag 1 augustus 2012

Snurken

Ik kan daar niet tegen
De ritmiek
Het geluid
Het zachter worden, de hoop
En dan toch weer het aanzwellen
Verschrikkelijk!

Er zijn weinig dingen waar ik zo slecht tegen kan
En waar ik ook ontzettend boos van word

Een anekdote:
In de bus op weg naar Spanje
Samen met mijn mama
Voor de bruiloft van haar broer
Ik ben 13 jaar
We moeten ook slapen in de bus
Er zit een ouder stel naast ons

En hij...snurkt...de HELE...nacht!

Ik vlieg tegen de ramen op
Prop van alles in mijn oren om het maar niet te hoeven horen
Maar het mag niet baten
Mama weerhoudt mij van fysieke aanvallen op de man
De nacht duurt lang
Maar uiteindelijk ontwaakt hij dan

Zijn vrouw vraagt hem of hij een beetje heeft kunnen slapen
En wat zegt deze meneer
Bloedserieus:
"Nee, geen oog dicht gedaan!
Ik kon mijn benen niet kwijt."

Er was geen houden meer aan
Zelfs mama's spierballen waren niet opgewassen 
tegen mijn weerzinwekkende woede

Dus vannacht lag ik zo eens te denken
Dan bof ik toch maar
met een vent die niet snurkt :)

Geen opmerkingen: